پزشکی قم ورودی 93
پزشکی قم ورودی 93

پزشکی قم ورودی 93

عید فطر مبارک!

سلام به همه

عیدتون مبارک، نماز روزتون قبول...التماس دعا

عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

امیرالمؤمنین على(علیه السلام) در یکى از اعیاد فطر خطبه‏ اى خوانده ‏اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده‏اند.

خطب امیرالمومنین على بن ابى طالب علیه السلام یوم الفطر فقال:

ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و هو اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الى مصلاکم خروجکم من الاجداث الى ربکم و اذکروا بوقوفکم فى مصلاکم و وقوفکم بین یدى ربکم، و اذکروا برجوعکم الى منازلکم، رجوعکم الى منازلکم فى الجنه.

عباد الله! ان ادنى ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فى آخر یوم من شهر رمضان، ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون (1)

اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید مى‏گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت‏به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا میدهد و میگوید:

«هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»

به نقل از بیتوته


موفق باشید - نعمتی

نظرات 2 + ارسال نظر
شیمی شیرین است دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 09:20 http://www.armistry.blogfa.com

سلام
در صورت تمایل تبادل لینک کنیم
اگه لینک ما رو قرار دادین خبر بدین تا ما هم لینکتون رو قرار بدیم
با تشکر

متاسفانه هم لینکت خرابه...هم بلاگفا ...وبلاگ های غیر بلاگفا رو لینک نمیکنه...پس شرمنده

م.م.شاطر یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 21:53

به نام خدا
سلام
در این که عید سعید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان هست شکی نیست ولی حدیثی از امام صادق(ع) هست که فرمودند: (مسلمانان) چهار عید دارند(فطر قربان جمعه و عدیر خم) هم چنین حدیث از امیر المومنین (ع) هست که هر روزی که در آن معصیت خدا نشود عید است.
اما بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر خم است و در این رابطه نیر حدیثی از امام صادق(ع) داریم همچنین حضرت علی(ع) نیر اجر و ثواب در عید غدیر را چندین برابر روز های قبل از آن و اعیاد بعد از آن می دانند.

سلام شاطر جون
اینا رو برو تو همون منبع که نوشتم وارد کن...
حوصله داریا...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.